czwartek, 7 października 2010

Naleśniki z lodami



To danie kojarzy mi się bardzo, oj bardzo dobrze=) Miałam 15 lat i jechałam na mój pierwszy w życiu duży koncert do Chorzowa. Zatrzymaliśmy się w świetnej knajpce nad stawem (chyba, że to było jezioro) za Ostrowem Wielkopolskim. Zjadłam tam wtedy ogromnego naleśnika z nadzieniem z serka waniliowego i owoców, a na wierzch były dwie ogromne kulki lodów=) Nie mogłam go nie powtórzyć w domu. Świetne danie dla dzieci ... i nie tylko;)

Składniki:

na ciasto:

1 szkl. mąki
1 szkl. mleka
1 jajko
1/2 szkl. wody
2 łyżki oleju
odrobina soli i sody oczyszczonej
2 łyżeczki cukru waniliowego


na nadzienie i dekoracje:

ok 10 dag borówek amerykańskich
2 nektarynki
banan
(mogą być też inne owoce - maliny, truskawki, kiwi)
serek waniliowy
1 l lodów waniliowo-czekoladowych lub dowolnych
sos czekoladowy

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki na ciasto zmiksujcie i pieczcie z obu stron na rozgrzanej, sporej patelni. W cieście jest olej, więc do smażenia użyjcie tylko kilku kropel przy pierwszym naleśniku. Z podanych składników powinno wyjść 6 dużych naleśników.

Każdy naleśnik  posmarujcie serkiem i ułóżcie na nim borówki i pokrojone nektarynki. Złóżcie tak jak lubicie, ale najlepiej sprawdza się trójkąt lub złożenie tak jak przy krokietach=). Na naleśnikach ułóżcie die kulki lodów i polejcie je sosem czekoladowym - słodkie niebo w gębie gotowe!

Smacznego




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz