środa, 1 września 2010

Racuchy z truskawkami



Niekwestionowaną mistrzynią racuchów jest dla mnie moja Babcia. Mi jeszcze do jej puszystych, pachnących, po prostu idealnych placuszków dużo brakuje, ale się staram, by im dorównać. Stąd moje poszukiwania wśród różnych przepisów i dodatków. Dzisiejszy przepis pochodzi z programu "Teraz Brygida". 

Składniki:

2 jajka
2 łyżki cukru
5 dag drożdży
1/2 l mleka
1/2 kg mąki
25 dag truskawek
odrobina soli
olej do smażenia
cukier puder do posypania

Sposób przygotowania:

Wymieszajcie jajka, drożdże i łyżeczkę cukru. Dodajcie pół szklanki mlek i odstawcie na 15 minut.

Do przesianej mąki dodajcie zaczyn. Ciasto powinno być dość gęste, ale swobodnie odchodzić od łyżki. Odstawcie na 20 minut do wyrośnięcia. Truskawki pokrójcie i dodajcie do wyrośniętego ciasta. Małą chochelką nakładajcie porcja ciasta na średnio rozgrzaną patelnię. Smażcie do zrumienienia z obu stron. Posypcie cukrem pudrem lub cukrem kryształem. 

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz