poniedziałek, 13 września 2010

Sałatka z łososia i ciecierzycy oraz ryż pomidorowy




Miałam pewien okres w swoim życiu, w którym nie jadłam mięsa ... hmm, trwał blisko 4 lata. Nie było to jednak wynikiem pewnych przekonań, ale tym, że po prostu mięso mi nie smakowało. Na moim stole królowały wtedy soja, soczewica i ciecierzyca. Z czasem wiele rzeczy się zmieniło, a ja zaczęłam się przekonywać, że odpowiednio przygotowane mięso wcale nie musi być takie złe. Nie oznacza to, że stałam się mięsożercom - co to, to nie. Jadam tylko wybrane rodzaje i części mięsa, ale to i tak dla mnie postęp. Za to uwielbiam przyrządzać wszystko, co z mięsem związane. Wiem, to dziwne, ale tak już mam;). Zdarza mi się jednak tęsknić za wegetariańskimi smakami, tak jak ostatnio, kiedy stwierdziłam, że brakuje mi ciecierzycy. Chciałam jednak przygotować z nią coś niebanalnego, co usatysfakcjonuje i wegetarianina i osobę na co dzień kochającą mięso. W ręcę wpadł mi przepis Anny Olson z programu "Sezon na świeżość". Zawiera on co prawda łososia, ale niektórzy wegetarianie jadają ryby, chociaż jeżeli ich na prawdę nie tolerujecie możecie go pominąć. Radziłabym jednak zostawić nadaję sałatce wspaniały smak=).A do tego ryż pomidorowy z tego samego programu. Co powiecie na taki zestaw? Mam nadzieję, że Was zadowoli. Pozdrawiam!

Podaje przepis na ryż i sałatkę z lekkimi modyfikacjami

Składniki na sałatkę:

700g filetu z łososia
4 łyżki oliwy
1/2 łyżeczki mielonej, słodkiej papryki
3/4 szkl. pieczonej papryki, pokrojonej na paseczki
1 puszka ciecierzycy lub 1 szklanka ugotowanej (wcześniej namoczonej przez noc) ciecierzycy
1/3 szkl. posiekanej natki
2 łyzki soku z cytryny
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

Na patelni rozgrzejcie 2 łyżki oliwy. Łososia doprawcie solą, pieprzem i suszoną papryką. Usmażcie z dwóch stron na rumiano. Odłóżcie na 5 min. do wystygnięcia. W tym do miski wrzućcie ciecierzycę, paprykę i natkę, wlejcie oliwę i sok z cytryny. Łososia podzielcie dwoma widelcami na małe kawałki. Dodajcie do reszty składników. Teraz sól i pieprz wg uznania. Wymieszajcie i gotowe. 



Składniki na ryż pomidorowy:

2 ugotowane woreczki ryżu
2 łyżki oliwy
2 łyżki koncentratu pomidorowego
1/2 szkl. drobno posiekanych pomidorów (czyli jeden średniej wielkości)
pół pęczka szczypiorku
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

Podgrzejcie lekko oliwę w rondlu. Wrzućcie do niej ryż, dodajcie koncentrat i pomidory. Doprawcie do smaku solą i pieprzem, a na koniec dodajcie jeszcze drobno pokrojony szczypiorek. Można podawać na ciepło lub w temperaturze pokojowej.



Z podanych składników uzyskacie porcję dla 5-6 osób.

Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz